یک فروشگاه اینترنتی موفق و پولساز چه ویژگی هایی دارد؟

۵ بازديد

این روزها با سرچ هر محصولی در اینترنت، به حداقل ده فروشگاه اینترنتی می‌رسید که آن محصول را با شرایط و قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسانند. در دنیای وب ایرانی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اعتماد زیادی وجود دارند که از نظر قیمت و محیط کاربری با یکدیگر در رقابت هستند و مشتریان را با امکانات و کمپین‌های تبلیغاتی مختلف، به خود جذب می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر فروشگاه اینترنتی موفق، سهولت در استفاده و محیط قابل استفاده برای کاربران است. البته که این موضوع به تنهایی کافی نیست و یک سایت فروشگاهی، جنبه‌های مختلفی دارد که باید همزمان، در هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کنند.در این مطلب چند ویژگی مهم دیگر را که در هنگام راه انداری فروشگاه آنلاین باید به آنها توجه داشته داشت را می‌خوانیم. ویژگی‌ها و فیچرهایی که به شما کمک می‌کنند بین رقبای خودتان متمایز بمانید و مشتریان بیشتری داشته باشید.



مهمترین ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق و پولساز چیست؟

۱. محیط کاربری ساده و قابل استفاده

محیط سایت شما باید آن‌قدر ساده باشد که حتی کم‌تجربه‌ترین کاربرها (یعنی آن‌هایی که به خرید اینترنتی عادت ندارند) هم به سادگی بتوانند مرحله به مرحله در آن پیش بروند و خرید کنند. علاوه بر این، حرفه‌ای‌‌های خرید آنلاین و حتی کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، از کار با آن لذت ببرند و فرایندی ساده و سرراست را تجربه کنند.

برای طراحی این محیط به بهترین شکل، به UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) مناسب و حرفه‌‌ای نیاز دارید. یک طراحی کامل و قابل استفاده یعنی کاربر در هیچ مرحله‌ای سوال بی‌جواب نداشته باشد، با چند کلیک به محصول یا محتوای مورد نظرش برسد و نیازی به رفتن به سایت‌های دیگر نداشته باشد.

۲. محتوای قدرتمند

محتوا اگر بیشتر از طراحی و بخش‌های فنی تاثیرگذار نباشد، درست به اندازه آن مهم است. لحن و شیوه نوشتار در سایت شما، تعیین می‌کند که کاربر یا مشتری در محیط سایت چه حسی دارد. گاهی یک جمله می‌تواند مشتری را به سمت نهایی کردن خرید ببرد، یا برعکس او را به کل از پا گذاشتن به سایت شما پشیمان کند.

علاوه بر نوشتن محتوای سایت، باید توجه خاصی به UX Writing و محتوای بلاگ هم داشته باشید. بلاگ یک بستر گسترده برای نوشتن درمورد محصولات و خدماتی است که در صفحات توضیح محصول، جای کافی برای معرفی آن‌ها نداشته‌اید.

۳. طراحی چشم‌نواز

سایت شما باید از نظر بصری هم برای کاربر چشم‌نواز باشد، و حوصله او را سر نبرد. اگر سری به سایت‌های معروف و موفق فروش اینترنتی بیاندازید (هم نمونه‌های ایرانی هم خارجی)، از گشت و گذار در آن‌ها لذت می‌برید و رنگ‌ها برایتان خسته‌کننده نیستند. این موضوع به این خاطر است که رنگ‌ها فکرشده و صحیح انتخاب شده‌اند، به روانشناسی رنگ با توجه به موضوع سایت توجه شده و برای هر قسمت، یک طراحی خاص انجام شده تا مشتری را به سمت ثبت سفارش ببرد.حتی اگر قیمت محصولاتتان بسیار مناسب باشد، بدون یک طراحی مناسب احتمال اعتماد کردن کاربران به شما خیلی زیاد نخواهد بود.

۴. امنیت پرداخت

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که باید برای سایت فروشگاهی در نظر بگیرید، امنیت پرداخت مشتریان است. وقتی مشتری خریدش را نهایی می‌کند و از طریق سایت شما به درگاه پرداخت می‌رود، در واقع به شما اعتماد کرده و اطلاعات کارتش را در اختیار درگاه می‌گذارد.سایت باید هر کاربر را به بهترین و امن‌ترین درگاه پرداخت انلاین ممکن راهنمایی کند، تا علاوه بر حذف امکان فیشینگ و دزدی اطلاعات بانکی، تراکنش‌های ناموفق را هم به حداقل برساند. به ویژه در خریدهای بزرگ با مبالغ بالا، هر تراکنش ناموفق یعنی برداشته شدن مبلغ از حساب کاربر و تبعات مالی و روانی.

۵. امکانات سرچ پیشرفته

بعضی از اوقات برای پیدا کردن یک محصول یا سرویس خاص در سایت فروشگاهی، نیاز به جستجو وجود دارد. یعنی مشتری باید بتواند مدل کالای خودش را بین ده‌ها یا صدها مدل مختلف پیدا کند. و این جستجو تنها با کلیدواژه نیست، بلکه باید امکاناتی مثل فیلتر بر اساس وزن، رنگ، فیچر و… را هم داشته باشید. فیلتر امکان خرید را هم بین کاربران بالا می‌برد، چون به آن‌ها اجازه می‌دهد که بین همه محصولات شما آن ده مورد یا بیست مورد خاصی را ببینند که دقیقا با نیاز آن‌ها منطبق است.همچنین کاربر باید بتواند به ترتیبی که دوست دارد، محصولات را دسته‌بندی کرده و بررسی کند: مثلا ارزان‌ترین‌ها، پرفروش‌ترین‌ها یا جدیدترین‌ها.

۶. نسخه‌های Responsive

فراموش نکنید که همه کاربران شما از روی سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ وارد سایت نمی‌شوند. وب سایت فروشگاهی باید طوری طراحی شود که برای همه دستگاه‌‌ها و مرورگرها ریسپانسیو (یا پاسخگو) باشد. هر مشتری باید بتواند نسخه موبایل فروشگاه را اجرا کرده، همه نوشته‌ها و محصولات را به صورت واضح ببیند، در صفحات رفت و آمد کند و با سرعتی برابر با نسخه دسکتاپ خریدش را انجام بدهد.می‌توان به جرات گفت که وب سایت‌های غیر ریسپانسیو در رقابت فروش بین  فروشگاه‌های مختلف، بدون شک عقب می‌مانند.

۷. بروزرسانی مداوم

در نهایت باید بدانید که با داشتن همه ویژگی‌های بالا هم، سایت شما تا ابد موفق و پرفروش باقی نمی‌ماند. پیشرفت مداوم یک وب سایت در گرو بروزرسانی مدوام و همیشگی آن است، چه از نظر فنی، چه از نظر طراحی بصری و چه از نظر محتوایی. اگر در سایتتان بلاگ دارید، باید هر هفته در آن محتواهای مهم و تاثیرگذار بنویسید. اگر اطلاعات محتوایی در صفحه اول یا صفحات محصول از رده خارج شده، باید بلافاصله آن را بازنویسی کنید. همچنین از نظر فنی، سایت فروشگاهی باید دائما نگهداری شده و باگ‌هایش رفع شوند. با این کارها می‌توانید سایت فروشگاهی داشته باشید که هر سال بهتر از پارسال عمل می‌کند، هم مشتری‌های وفادار خودش را نگه می‌دارد و هم مشتریان جدیدی اضافه می‌کند.

با زرین اکسپرس برای خودتان یک فروشگاه آنلاین بسازید

یکی از بهترین، ارزان‌‌ترین و البته حرفه‌ای‌ترین مسیرها برای داشتن یک فروشگاه آنلاین، استفاده از سایت‌ فروشگاه ساز است. فروشگاه سازها ابزارهای آنلاینی هستند که پلاگین و فیچرهای مختلف دارند، و به همه کاربران (حتی آن‌هایی که دانش فنی ندارند) اجازه ساخت یک سایت فروشگاهی را می‌دهند. در واقع شما بدون این که حتی یک خط کد بنویسید یا گوشه‌ای از سایت را خودتان بسازید، با امکانات و ابزارهای این سایت صاحب یک فروشگاه اینترنتی فعال و حرفه‌ای خواهید شد.

در زرین اکسپرس می‌توانید در عرض چند دقیقه فروشگاه خودتان را بسازید و به درگاه زرین پال متصل کنید، و از امکاناتی مثل دامنه ir اختصاصی، بلاگ، اتصال به ابزارهای آنالیتیکس، یک پنل مدیریتی با قابلیت گزارش‌گیری، وب چت، امکان حذف و اضافه محصولات و… بهره‌مند شوید. زرین اکسپرس ده‌ها فیچر خاص دیگر هم دارد که همگی برای افزایش فروش طراحی شده‌اند و برای همه افراد، حتی مبتدی‌ها قابل استفاده هستند.

ویژگی‌های فروشگاه زرین اکسپرس برای فروش بیشتر کسب‌وکار شما

همان‌طور که گفتیم، ساختن نسخه اولیه فروشگاه در زرین اکسپرس برای همه رایگان است. در واقع این سایت ساز مدعی است که تمام فیچرها و امکانات آن برای «فروش بیشتر» طراحی شده‌اند، از جمله امکان اتصال به درگاه پرداخت هوشمند زرین پال.زرین پال، به تمامی کاربران خود درگاه پرداخت مستقیم ارائه می‌دهد و پرداخت‌کنندگان بلافاصله بعد از کلیک روی دکمه پرداخت به صفحه پرداخت بانکی (درگاه ملت، پرداخت الکترونیک سپهر، پرداخت الکترونیک پاسارگاد و…) هدایت شده و هیچ صفحه واسطی به آن‌ها نشان داده نمی‌شود.

بیایید با هم چند ویژگی اصلی و مهم در فروشگاه ساز زرین اکسپرس را بشناسیم:

  • نیاز نداشتن به دانش فنی برای ساختن و طراحی فروشگاه اینترنتی
  • یک دامنه ir اختصاصی برای سایت شما
  • امکان اضافه کردن محصولات دیجیتال به صورت نامحدود (در پکیج حرفه‌‌ای)
  • ایجاد فیلتر و دسته‌بندی‌های متنوع برای محصولات
  • اتصال به ترب و ایمالز
  • اپلیکیشن PWA
  • امکان اتصال به Google Analytics و Google Tag Manager
  • امکان مشاهده کاربرانی که بیشترین خرید را داشته‌اند
  • طراحی مینیمال و ساده، قابل دسترسی برای همه کاربران و خریداران
  • امکان ایجاد بلاگ اختصاصی
  • گزارش‌گیری حرفه‌ای
  • تسویه حساب ۲۴ ساعته با درگاه
  • قابلیت شخصی‌سازی روش‌های ارسال

کدام فروشگاه‌ها می‌توانند از زرین اکسپرس استفاده کنند؟

شما هر کسب‌وکاری که داشته باشید، زرین اکسپرس می‌تواند در مسیر داشتن یک سایت فروشگاهی کمکتان کند. کافی است یک محصول برای ارائه داشته باشید و آن را در فروشگاه شخصی‌تان در زرین اکسپرس بگذارید.این محصول هم می‌‌تواند فیزیکی باشد و هم از جنس فایل یا خدمات مختلف. اگر هر کدام از این فروشگاه‌ها را دارید، شما هم یک کاربر بالقوه زرین اکسپرس محسوب می‌شوید:

  • کفش و لباس
  • محصولات دیجیتال از جمله موبایل، تبلت و ساعت هوشمند
  • محصولات برقی خانگی مثل یخچال، تلویزیون و دیگر لوازم خانگی
  • طلافروشی
  • فروش اکسسوری و وسایل تزیینی
  • فروش فایل‌های مختلف (کد، پلاگین، PDF، جزوه، پادکست و…)
  • فروش قطعات ساختمانی
  • پت‌شاپ
  • فروش صنایع دستی
  • ارائه انواع خدمات
  • و….

فروشگاه سازها یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه و آسان برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستند. با انتخاب فروشگاه ساز مناسب، می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای ایجاد کنید و کسب‌وکار خود را  در کنار آنلاین شاپ اینستاگرام گسترش دهید. زرین اکسپرس (zarinexpress.com) یک راه‌کار ساده و سریع برای فروش اینترنتی محصولات است که با امکانات کاربردی ورابط کاربری ساده در عین حال زیبا، شما را در فروش راحت‌تر محصولاتتان یاری می‌کند.

منبع: تجارت امروز

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.